Gebruik jij al een bestelapp op je terras?
Thuis op de bank weten we niet beter. Als je trek hebt en geen zin om te koken, bestel je via een app eten. De tijd dat we massaal de pizzeria, chinees of sushibar bellen is verleden tijd. Het bestellen via een app doet nu ook zijn intrede op het Nederlands terras. Gasten bestellen niet bij de ober hun drankje, maar via hun telefoon. Een mooie oplossing in een tijd waarin het personeelstekort steeds nijpender is.
Binnen strandpaviljoens, maar ook in de grote steden is het al een beproefd concept:
gasten bestellen zelf hun drankjes en gerechten via een app. Ze scannen een QR-code of voeren een code in op een website. Vervolgens geven ze hun bestelling door en rekenen direct af. De wijklopers hoeven de gerechten alleen nog maar uit te serveren en zijn geen tijd kwijt aan het opnemen van bestellingen.
Gasten ervaren het als positief. Ze hoeven niet meer hun best te doen om de aandacht van de bediening te trekken en bepalen zelf wanneer ze klaar zijn om te bestellen. Bijkomend voordeel is dat je apps hebt die verschillende talen ondersteunt. Handig als jij een horecazaak hebt waar veel toeristen komen.
Welke app kies jij?
Overweeg jij om bestellingen ook via een app te laten lopen? Dan is het verstandig om op een paar dingen te letten. Natuurlijk spelen de kosten een rol, maar je wilt ook dat de bestellingen automatisch in je kassasysteem komen. Het unTill kassasysteem dat bij ruim 3.000 horecazaken staat, koppelt met verschillende bestelapps. We lichten er drie toe.
1. Butlaroo
Gasten hebben alleen nog een smartphone nodig als ze jouw horecazaak bezoeken. Ze scannen de QR-code op de tafel en geven direct door wat ze willen bestellen. Zonder dat ze zich hoeven te registreren.
2. Jamezz
Bestelt de gast een kopje koffie? Dan geeft Jamezz direct de suggestie om er ook iets lekkers bij te bestellen, ideaal voor upsell. En zit er een Engelssprekend persoon aan tafel? Geen probleem, de app is in het Nederlands, Engels, Duits, Frans en Spaans.
3. Table Duck
Gasten starten een gesprek met de chatbot met een weblink, QR-code of NFC tag. Tijdens het gesprek vraagt de chatbot wat je gasten willen bestellen en hoe ze willen betalen. Vervolgens brengt het bedienend personeel het gerecht naar de tafel.