Kassasysteem op maat voor Amerikaans horecaconcept
Wayback Burgers is een Amerikaans concept dat de oversteek naar Nederland heeft gemaakt. Het whitelabel kassasysteem dat in Amerika wordt gebruikt is niet beschikbaar voor Europa. Reden om op zoek te gaan naar een partij die het kassasysteem aanbiedt in de look and feel van Wayback Burgers, inclusief rapportages die aansluiten op de Amerikaanse standaard.
unTill was de enige kassaleverancier die geen standaardoplossing biedt. Het kassasysteem is ingericht volgens de stijl en kleuren van Wayback Burgers. Daarnaast ondersteunt de kassa het volledige bestelproces waarbij de gast zijn burger helemaal zelf kan samenstellen.
Het Amerikaanse horecaconcept Wayback Burgers heeft wereldwijd vestigingen in 38 landen. De vestiging in Breda is de eerste vestiging in Europa. In 2019 openen er ook vestigingen in Duitsland en Ierland. Stefan Boers, Algemeen Directeur Wayback Burgers Nederland is met zijn vestiging in Breda de voorloper van Europese franchisenemers. Uitdaging was om het van origine Amerikaans concept te vertalen naar een Nederlands kassasysteem.
“Bij Wayback Burgers kan de gast zijn burger volledig zelf samenstellen. De meeste kassaleveranciers vinden het lastig om dit te vertalen naar het kassasysteem. Ook moest de kassa helemaal in onze stijl en kleuren worden geleverd. unTill heeft dit perfect voor ons ingevuld.” De horecaondernemer heeft met unTill ook een oplossing voor zijn voorraadbeheer. “De bestelsuggesties geven een goede leidraad bij het bestellen van nieuwe voorraad en leveren een bijdrage aan het waste management. Dat is een waardevolle toevoeging.”
Het bestellen van een burger kan bij Wayback Burgers op verschillende manieren. Zo kan de klant een bestelling plaatsen aan de counter of aan tafel bestellen via de app met QR-code. Gasten krijgen de bestelling altijd aan tafel geserveerd.
In de toekomst komt er een koppeling tussen het kassasysteem en de bezorgmodule. “Door het ontbreken van de koppeling is het nu niet mogelijk om elke keuze te maken als je vanuit huis bestelt. Wanneer unTill de koppeling heeft gerealiseerd, zijn de keuzemogelijkheden in het restaurant en thuis gelijk.”
Stefan is erg te spreken over de samenwerking met unTill. “De opstartfase was lastig. Zo moesten we bepalen hoe we om zouden gaan met de bonnetjes en wat de ideale volgorde is van de producten. unTill heeft al onze wensen snel gerealiseerd.” Een groot deel van de succesvolle samenwerking is te wijten aan de afstemming in de ontwikkelingsfase. “Ga altijd goed in gesprek met je leverancier tijdens de development fase en zorg dat je een model krijgt zodat je weet wat de kassa kan.”