Case
Le Journal was op zoek naar een kassasysteem met de flexibiliteit om zelf prijzen en gerechten aan te passen.
Resultaat
Met unTill hebben ze een flexibel zelf in te richten kassasysteem waar elke medewerker mee uit de voeten kan. Dankzij de koppeling met de personeelsplanning Nostradamus is het inplannen van de medewerkers ook een stuk eenvoudiger.
Op de Neude in Utrecht vind je Le Journal. Naast lekker eten en drinken kun je hier in alle rust je krant of tijdschrift lezen. De horecazaak draait daarom heel bewust geen muziek en midden in het restaurant vind je een grote leestafel.
Het concept draait al jaren goed. Hier wordt dan ook niet aan gesleuteld, wel heeft het restaurant in 2011 besloten op zoek te gaan naar een nieuw kassasysteem. Sakis Wogas, manager Le Journal: “Wanneer ik de prijzen of gerechten in het vorige systeem wilde aanpassen, moest ik steeds een mail sturen naar de toenmalige kassaleverancier. Dat kon sneller.”
Ervaring medewerker doorslaggevend
Een van de medewerkers tipte Sakis over unTill. “Volgens hem was dit het beste kassasysteem waar hij ooit mee had gewerkt. We zijn op de Horecava op bezoek geweest bij unTill en een paar andere leveranciers. unTill biedt als enige de flexibiliteit en gebruiksvriendelijkheid die wij zoeken, bijvoorbeeld bij het zelf inrichten van de kassa.”
Zo kan Sakis in het kassasysteem niet alleen zijn gerechten en prijzen aanpassen, hij kan ook de rapportages op maat maken Deze gebruikt hij voor de weekafsluiting, maar ook om de boekhouding op orde te houden. “Er wordt altijd een beperkt deel van de uitgiften geboekt op eigen verbruik of giften. Met de weekrapportages worden deze posten meteen gekoppeld aan de juiste grootboeknummers. Dat is handig voor de boekhouding.”
Inplannen van medewerkers
Le Journal maakt naast het kassasysteem van unTill gebruik van het planningsysteem van Nostradamus. “Het personeel geeft zelf hun beschikbaarheid door, dit maakt het maken van een rooster eenvoudig. Ik kan ook zien wat de pieken zijn en hoe het staat met de productiviteit. Dan kan ik bijvoorbeeld een extra medewerker inplannen.”
Persoonlijk contact belangrijk
Sakis adviseert horecaondernemers eerst zelf goed na te denken wat ze verwachten van een kassasysteem. In veel gevallen is unTill volgens hem de beste keuze. Wel merkt hij dat het bedrijf steeds groter is geworden. “Gelukkig heb ik wel goed contact met mijn accountmanager. Ik spreek hem soms weken niet, maar als ik hem nodig heb, doet hij er alles aan om een eventueel probleem te verhelpen.”