Amadore brengt automatisering naar hoger niveau
Bij de hotels en restaurants van Amadore in Zeeland moest een nieuw kassasysteem komen. Een kassasysteem dat klaar was voor de toekomst en snel inzicht geeft in de omzet en productiviteit.
Bij een collega-ondernemer zag de eigenaar van Amadore unTill staan. Hij was vrij snel overtuigd dat dit hem de oplossing bood die hij zocht. Nu zijn alle veertien restaurants en hotels gekoppeld en heeft hij altijd inzicht in de cijfers. En heeft hij de zekerheid dat zijn gegevens veilig in de cloud staan.
In Zeeland zijn de restaurants en hotels van Amadore een begrip. Alle zaken hebben hun eigen charme, maar hebben één ding met elkaar gemeen: de bezoeker ervaart de liefde voor Zeeland. De afgelopen jaren is de hotel- en restaurantgroep flink gegroeid. Reden voor eigenaar Jerry van Zuijlen om op zoek te gaan naar een nieuw kassasysteem.
“Ons vorige kassasysteem was onderdeel van het hotelreserveringssysteem. Ik liep tegen de grenzen van het gebruik aan. Ik wilde bijvoorbeeld direct inzicht in alle cijfers van alle zaken. Toen ik bij een collega-ondernemer unTill zag en over de mogelijkheden hoorde, heb ik meteen een afspraak gepland.”
Sturen op omzet
Met unTill kan het management van Amadore volledig sturen op de productiviteit van het personeel en de omzet per persoon. “Vroeger was je blij als je wist hoeveel flesjes cola je had verkocht. Nu weet ik precies hoeveel gasten ik heb, hoe vaak een tafel bezet is en hoe productief de medewerkers zijn. We sturen nu dan ook op productiviteit en klantvriendelijkheid.”
Jerry vergelijkt het kassasysteem met een mobiel: je kunt er steeds meer mee. “Al mijn zaken zijn nu aan elkaar gekoppeld. Als ik ‘s morgens opsta, weet ik precies hoe ik ervoor sta. Dit is precies waar ik naar op zoek was: hoe presteren de verschillende zaken en hoe zorg ik dat alle systemen aan elkaar gekoppeld worden zodat ik de juiste informatie krijg? Dit is met unTill nu allemaal geregeld.”
Jerry benadrukt wel dat dit geen eenvoudig proces is. “Het is een hele slag. We hebben de automatisering van tien zaken tegelijk aangepakt. Naast de tijd die dit kost, is het in het begin natuurlijk even wennen. Nu alles werkt, wil je niet meer zonder. En hebben we tijd om ons nog meer te richten op de kwaliteit van onze service.”
Op de vraag of Jerry unTill kan aanbevelen, reageert hij: “je kunt altijd goedkoper en je kunt altijd duurder, maar unTill werkt gewoon. Je moet vooral goed kijken wat de kassa allemaal kan en het meeste eruit halen. Wij zijn goed onderweg.” Jerry merkt dat naarmate je langer met de kassa werkt, je ook op zoek gaat naar meer functionaliteiten. “We zijn dit nu gaandeweg aan het ontdekken, ook door het vele contact dat wij hebben met de leverancier.”
Tot slot merkt Jerry op dat hij vooral erg te spreken is over de manier waarop de gegevens worden opgeslagen in de kassa. “Alle gegevens worden in de cloud opgeslagen, waardoor het geheugen van de kassa vrij blijft. Hierdoor kan ik altijd werken met een snelle kassa.”