“Met unTill zorgen we voor een goede doorstroming bij het afrekenen”
Bij de herinrichting van de horecafaciliteiten in het Laurentius Ziekenhuis in Roermond zocht men naar een manier om de doorstroom van het grote aantal bezoekers te optimaliseren.
unTill plaatste één bemande en vier onbemande kassa’s in het nieuwe restaurant van het Laurentius Ziekenhuis. Door de mogelijkheid te bieden zelf af te rekenen, is de doorstroom verbeterd en worden medewerkers, bezoekers en patiënten optimaal bediend.
Toen Patrick Beckers zeven jaar geleden begon als teamleider voeding bij het Laurentius Ziekenhuis, waren de horecafaciliteiten nog totaal anders ingericht. “Er was een restaurant voor het personeel en een restaurant voor bezoekers en patiënten. Beide restaurants werden ondersteund door een centrale afwaskeuken en een grote centrale keuken, waar we ook de maaltijden voor de patiënten op de afdeling maakten.”
Een kleine twee jaar geleden is de keuze gemaakt voor een efficiëntere inrichting, zowel qua ruimte, inkoop als formatie. “We hebben nu één groot restaurant, waar we alle gasten bedienen. Dat wil zeggen: zowel de 1.700 medewerkers van het ziekenhuis, als de patiënten en bezoekers. Tijdens de lunchpiek tussen 11.30 en 14.00 uur hebben we tussen de 300 en 400 gasten.”
Doorstroom verbeteren
De grote aanloop van gasten brengt nieuwe uitdagingen met zich mee. Want hoe zorg je ervoor dat iedereen zo snel mogelijk heeft afgerekend en aan de lunch kan beginnen? Patrick blikt terug: “We maakten in de oude situatie gebruik van het unTill kassasysteem en werkten daarvoor samen met Janssens Kassasystemen. Zij hebben ons toen zeer goed geholpen en begeleid met het inrichten van de kassa. Het was voor ons dus geen vraag wie de leverancier van het kassasysteem in het nieuwe restaurant zou worden.”
Om een soepele doorstroming van de gasten te garanderen, kozen Patrick Beckers en zijn team voor één bemande en vier onbemande kassa’s. “Dat was in het begin best even wennen voor de gasten. Zelf de producten zoeken op het scherm en die afrekenen. Maar nu zijn ze het gewend en levert het veel tijdswinst bij de kassa op. Ook is het fijn dat de kassa eenvoudig en intuïtief werkt en we het afrekenen dus ook met een gerust hart aan de mensen zelf kunnen overlaten.”
Goede ondersteuning
De belangrijkste tip die Patrick kan geven aan ondernemers die op zoek zijn naar een nieuw kassasysteem, is om te kiezen voor een goede kassa én een goede leverancier. “Ik ben geschoold als kok, dat is wat ik goed kan. Dan is het heel prettig als je kunt vertrouwen op de technische kennis van je leverancier. En dat is gelukkig nu het geval. Ik hoef maar te bellen en zij hebben vaak al meteen antwoorden voor me. Zo kan ik me focussen op een perfecte ervaring voor mijn gasten.”