Case
De vorige kassaleverancier van Hotel de Pelikaan in Texel kwam met de mededeling dat het systeem niet langer onderhouden werd. Tijd dus om op zoek te gaan naar een nieuw kassasysteem. Belangrijkste eis? De koppeling met het hotelpakket.
Resultaat
unTill levert een kassasysteem dat naadloos aansluit op het hotelreserveringssysteem. Ook is er geen chaos meer in de keuken van Hotel Pelikaan door de komst van de keukenschermen.
Wie op Texel een fijne plek zoekt om te slapen dichtbij bos en duin kiest voor Hotel de Pelikaan. Voor een lekker patatje ga je naar cafetaria Paul Patat en voor het spotten van zweefvliegtuigen ben je op Texel Airport aan het juiste adres. Alledrie de organisaties zijn in handen van eigenaar Rob Vos. unTill kwam heel toepasselijk met Rob in contact in het vliegtuig.
“Ik was onderweg naar Lissabon en zat te vertellen over mijn toenmalige kassaleverancier. Mijn kassasysteem werd niet langer onderhouden en ik was hard op zoek naar een nieuwe oplossing. In het vliegtuig zat toevallig ook een praktijkspecialist van unTill en ik raakte met hem in gesprek. Hij heeft me toen goed geholpen. En dat niet alleen: hij geeft me nog steeds goed advies over mijn automatisering.”
Hotelreserveringssysteem is leading
Voor de overstap naar unTill had Rob één belangrijke eis: het hotelpakket moest leading zijn. “Met het hotel verdien je je geld. Zonder een goede koppeling heeft het eigenlijk geen zin. Dan moet je alles met de hand doen en heb je een grote kans op fouten.”
De automatisering in het hotel is nu zo ingericht dat de informatie uit de kassa direct wordt doorgegeven aan het hotelpakket. Vanuit dit systeem wordt de informatie naar het boekhoudsysteem gestuurd, maar bijvoorbeeld ook naar het systeem dat de zaalverhuur registreert.
Rust tussen bediening en keuken
Bij Hotel de Pelikaan zijn ze erg te spreken over het gebruik van de keukenschermen. “Ik vind de schermen helemaal top. Je krijgt rust in de keuken en minder stress tussen de bediening en de keuken. De chaos en losse bonnetjes behoren echt tot het verleden.” Het proces verloopt efficiënter, maar Rob vindt dit niet eens het belangrijkste. “Ik weet niet of ik minder personeel nodig heb, maar de rust die ontstaat is fijn. Zo hebben we weer tijd om volop aandacht te besteden aan onze producten en de kwaliteit van onze service.”
Meer inzicht
De samenwerking tussen Rob en unTill blijft groeien. De volgende stap is het inrichten van de dashboards. Met de uitgebreide managementrapportages krijgt Rob inzicht in de gecombineerde resultaten van de kassasystemen van Hotel de Pelikaan, Paul Patat en Texel Airport. “De klik met mijn contactpersoon bij unTill is goed. Ik kan dit soort verzoeken daarom eenvoudig bespreken. Ik vind het prettig dat ik erop kan vertrouwen dat ik altijd goed advies krijg.”