Bistronomie ‘t Parkje profiteert tijdens terrasseizoen van optimalisaties unTill
Nieuwe mensen, een nieuwe kaart…een mooi moment om ook direct te kijken of de automatisering nog helemaal voldoet. Met dat idee heeft Bistronomie ‘t Parkje in Bergen het kassasysteem eens grondig onder de loep laten nemen. Precies op tijd voor de opening van het terrasseizoen.
Thijs Stut is als horecamanager van ‘t Parkje één van de ‘nieuwelingen’ en nauw betrokken geweest bij de optimalisaties van het unTill kassasysteem: “We hadden een nieuwe kaart ontwikkeld en ontdekten dat we artikelen logischer in de kassa konden zetten. Samen met unTill-leverancier Adnamics hebben we de kassa geoptimaliseerd. Nu we weer gasten mogen ontvangen, zijn we daar helemaal voor uitgerust.”
Operations manager Jan Beerepoot vult aan: “We kijken altijd vooruit. Wat doen we nu en hoe zouden we het willen doen. Vervolgens kijken we hoe automatisering ons daarbij het beste kan ondersteunen. Eigenlijk zijn we continu op zoek naar manieren om de kennis en het logische gedrag van onze mensen zo goed mogelijk door de systemen te laten beantwoorden. Denk bijvoorbeeld aan het aanslaan van een warme chocolademelk, waar je direct ook de optie ‘wel of geen slagroom’ te zien krijgt.”
Reserveringssysteem op orde
Eén van de dingen waarop ‘t Parkje winst kon behalen was om de kassa slim te koppelen met andere systemen, zoals Nostradamus voor de urenregistratie en personeelsplanning en Formitable als reserveringssysteem. Jan licht toe: “Voorheen hielden we reserveringen zowel op papier als digitaal bij. Niet handig natuurlijk, omdat de kans bestaat dat je een tafel dubbel boekt.” Nu we nog altijd te maken hebben met beperkende covid-maatregelen, is ondernemers er veel aan gelegen een succes te maken van het terrasseizoen. Dat geldt natuurlijk ook voor ’t Parkje. Een online reserveringssysteem helpt daarbij. Jan: “Een ander voordeel is dat we direct de gegevens van onze gasten hebben, daar hoeven we niet nog extra om te vragen. Het oude reserveringsboek kan dus definitief naar zolder verdwijnen.”
Straks profiteren van optimalisaties van vandaag
In voorbereiding op de opening van de terrassen is ‘t Parkje ook overgestapt op gekoppelde pinautomaten. Jan: “ We mogen van de gemeente, samen met een viertal andere horecagelegenheden de ruïnetuin die bij ons restaurant ligt, gebruiken als extra terrasruimte. Hartstikke mooi natuurlijk, omdat we zo toch extra gasten kunnen ontvangen nu we de binnenruimte daar nog niet voor beschikbaar hebben. Dan is een gekoppelde pin echt onmisbaar. Dat scheelt veel onnodig heen en weer geloop.”
Thijs sluit af: “De afgelopen periode hebben we veel geïnvesteerd in het optimaliseren van de kassa en andere automatisering. Nu het terrasseizoen begonnen is, kunnen we dit pas echt in praktijk gaan testen. Eindelijk!”