Playdôme
“unTill maakt een efficiëntere bedrijfsvoering mogelijk”
Case
Bij Playdôme in Roosendaal is een optimale klantervaring het allerbelangrijkste. De opperspelleiders en teamleidster willen graag inzicht in de manier waarop de leisure en horeca presteert. Dit inzicht speelt dan ook een grote rol bij de selectie van de nieuwe kassa.
Resultaat
Het kassasysteem en de bar- en keukenschermen van unTill bieden Playdôme Roosendaal de mogelijkheid om meer inzicht te krijgen, bijvoorbeeld in de doorlooptijden. Daarnaast staat unTill goed aangeschreven in de branche en biedt de benodigde koppelingen met het personeelssysteem en het boekhoudpakket.
“Onze kassa helpt ons om een efficiëntere bedrijfsvoering mogelijk te maken. Zo realiseren we een koppeling met onze boekhouding. Dat helpt enorm bij het versnellen van het boekhoudproces.”
In Roosendaal vind je sinds augustus 2021 het Multi Activity Center Playdôme Roosendaal met verschillende activiteiten onder één dak. Zo kun je playkarten, funcurlen, hakbijl gooien, hyperbowlen en lasergamen, allemaal in de sfeer van de Alpen. Opperspelleiders Nicky Broos en Sydney Broos en teamleidster Tessa Thielen werken er samen met alle medewerkers hard aan om bezoekers een onvergetelijke ervaring te bieden.
Nicky: “Om de volledige ervaring te bieden, willen we de gasten net iets langer aan ons binden. Lasergamen en playkarten kun je bijvoorbeeld pas vanaf twee heats, en bij het hyperbowlen, funcurlen en hakbijl gooien hebben we 15 minuten tussen elke wissel. Zo kunnen we de mensen rustig naar buiten begeleiden en de nieuwe gasten op de baan toelaten, zonder dat ze elkaar tegenkomen. Ook werken we met een hologram instructie bij het lasergamen en werken we aan een hologram voor het playkarten. Door op deze manier de instructie te geven weten we zeker dat onze gasten alle informatie krijgen. Een medewerker heeft weleens een mindere dag, een hologram niet. En natuurlijk past het in het plaatje van de ontzorgende unieke beleving.”
Toonaangevend in de horeca
Toen er een keuze gemaakt moest worden voor de kassa kwam unTill direct in beeld. “Veel van onze zakenrelaties werken met unTill en zijn daar heel tevreden over. unTill heeft een goede naam binnen de horeca en biedt ons de mogelijkheid om koppelingen en analyses te maken.” Zo koppelt het kassasysteem momenteel met het reserveringssysteem Nostium, het personeelsinformatiesysteem Nostradamus en het boekhoudpakket. De kassa is hierin leading. “Mijn droombeeld is dat straks alle systemen die wij gebruiken koppelen met een API, maar nog niet alle partijen zijn zover”, aldus Nicky.
Fraude voorkomen
Het management heeft goed gekeken wie welke rechten heeft bij het gebruiken van de kassa. Teamleidster Tessa vertelt: “Ik kan in principe alles wijzigen, anderen kunnen alleen bonnen printen en korting geven. Achter de bar is het bijvoorbeeld weer niet mogelijk om korting te verlenen.” Nicky legt uit dat deze keuze heel bewust is gemaakt: “Het gaat over geld en dan wil je fouten kunnen voorkomen of kunnen herleiden. Door goed te kijken welke mensen wat mogen, kun je goed borgen dat alles veilig gebeurt. Zo voorkom je fraude.”
Natuurlijk werken
Sydney, Tessa en Nicky hebben alledrie de indruk dat het werken met unTill soepel gaat. Tessa: “De kassa is toegankelijk en werkt simpel. Het opnieuw openen van een rekening is bijvoorbeeld goed mogelijk. Ook het werken met de bar- en keukenschermen wordt automatisch opgepakt. Ons beeld is eigenlijk dat het allemaal heel natuurlijk verloopt.”
Over de samenwerking met unTill-dealer UPTA zijn de drie unaniem tevreden. Tessa: “UPTA is vanaf het begin betrokken en heeft ons bijgestaan vanaf het concept tot aan de realisatie. We hebben altijd nauw contact gehad en kunnen goed aangeven welke zaken we liever anders zien.” Nicky vult aan: “Je krijgt altijd te maken met kinderziektes, dat is ook geen probleem. Maar over het algemeen gaat het werken met unTill heel goed. Zo hadden we in no-time de nieuwe mobiele pins, en werden de vaste kassa’s omgeruild voor handhelds toen dat toch handiger bleek. Niet voor niets zijn we heel positief over unTill.”