Loetje
Optimale gastvrijheid
Al ruim 45 jaar serveert Loetje de lekkerste biefstuk met echte passie. Dat proef en beleef je. Waar de gast ook langs komt, bij elk Loetje restaurant ervaart de gast dezelfde beleving en komt daarvoor regelmatig terug.
“Met unTill hebben wij een hele betrouwbare oplossing voor het kassasysteem gevonden. Hierdoor kunnen medewerkers zich optimaal richten op het gastvrij ontvangen van onze gasten. Dat unTill een kwalitatief kassasysteem biedt, ontzorgt en ondersteunt medewerkers in hun dagelijkse werkzaamheden. Indirect draagt dit uiteraard ook bij aan het werkplezier,” vertelt Marouane el Hayani, Manager ICT bij Restaurant Company Europe.
Waarom unTill?
Loetje werkt al sinds 2015 samen met unTill (via unTill-dealer Adnamics). Marouane vertelt: ”Destijds is er voor unTill gekozen vanwege de hoge kwaliteit van de kassasoftware en het brede aanbod aan API-koppelingen. Het fijne aan de samenwerking met unTill is dat het bedrijf open staat voor nieuwe ontwikkelingen en deze ook snel kan doorvoeren. De werkwijze van Loetje is vaak net iets anders dan een gemiddeld horecabedrijf. Hierdoor, en doordat we een groot horecabedrijf zijn met veel vestigingen, lopen we soms op de troepen vooruit en komen zelf met nieuwe inzichten. We ervaren unTill als een heel meedenkend bedrijf. Deze ontwikkelingen en ideeën worden altijd heel serieus genomen.”
Jord Kierkels, locatiemanager Loetje Breda is te spreken over de handige functies die het systeem biedt: ”Wat ik heel erg fijn vind, is de berichtenmodule waarmee je berichten kunt versturen. Daarnaast zorgt de dagelijkse-voorraadfunctie ervoor dat er nooit gerechten besteld kunnen worden die we niet meer hebben. Als we dus nog maar 4 rosbief carpaccio hebben, dan zet ik die in de kassa op 4. Door automatisering hoeft dit niet te worden gecommuniceerd, omdat het op iedere handheld te zien is.”
”Dat ik een naam kan toevoegen aan een tafel is ook erg handig. De tafel geef ik de naam 18:30 en dan weet de wijkloper dat ze die tafel om 18:30 weer nodig heeft vanwege een reservering. Bovendien is het fijn dat we de volgorde kunnen aanpassen op basis van populariteit van drankjes of gerechten. Populaire items zet je meer vooraan en de minder populaire achteraan. Dat soort dingen werken allemaal mee in het proces.”
Koppelingen
Het resultaat van de samenwerking met unTill is merkbaar in de efficiëntie van Loetjes bedrijfsvoering. Door API-koppelingen zijn verschillende systemen zoals Apicbase en DineTime naadloos gekoppeld met het kassasysteem. Jord bevestigt: ‘De systemen communiceren allemaal met elkaar en ook nog eens vlekkeloos, chapeau!’
Efficiëntie met handhelds
Om de efficiëntie te verhogen is twee jaar geleden de handheld geïntroduceerd in alle Loetje locaties. Hiermee hebben medewerkers altijd een bestel-apparaat en pinautomaat in één op zak. Dit werkt tijdbesparend en maakt het afrekenen met de gast een stuk efficiënter. Dit is niet alleen voor medewerkers prettig, maar uiteraard ook een fijne service aan gasten. Jord: “De nieuwe combihandhelds die we hebben zorgen ervoor dat we veel meer tijd winnen. Ze zijn eigenlijk heel makkelijk te gebruiken. Je moet alleen weten waar je op moet klikken en wat de mogelijkheden zijn.’
Visie van Loetje
Loetje gaat mee met de tijd en blijft zich continu ontwikkelen om te blijven voldoen aan de wensen en behoeften van de gasten. Eén van de voorbeelden is de lancering van de plantaardige ‘Biefstuk 0.0’ in 2022. Loetje is er graag voor iedereen en omdat de biefstuk echt onderdeel is van het concept willen ze die beleving graag voor elke gast beschikbaar maken. Maar ook de mogelijkheid om zelf een drankje te bestellen via QR-codes is daar een voorbeeld van. Zo blijven ze de gastbeleving op verschillende gebieden steeds weer optimaliseren.