Gericht sturen op verbeterpunten
Twintig jaar geleden werd het kassasysteem van Gert Jordaans, horecaondernemer in Oss, uitgefaseerd en vervangen door unTill.
De keuze voor unTill was misschien niet bewust, maar de eigenaar van het Friethuys, La Colline, De Bodega en De Nieuwe Wereld is wel erg tevreden: de mogelijkheden om te koppelen met andere partijen, de stabiliteit van het systeem en de enorme schat aan managementinformatie bieden veel voordelen.
De vier horecazaken van Gert Jordaans in Oss hebben één ding met elkaar gemeen: ambachtelijke producten en een uitstekende service. Het Friethuys is de ambachtelijke snackbar in het centrum van Oss. La Colline combineert het bourgondisch Oss met Franse joie de vivre. De Bodega brengt het beste van het Middellands zeegebied. En in restaurant De Nieuwe Wereld kom je tot rust tijdens het eten van lekkere gerechten.
In alle zaken maakt Gert gebruik van unTill. “De stabiliteit van het systeem is belangrijk. Wij hebben één database voor alle vier de zaken en met het oude systeem kwam het nog wel eens voor dat bij een storing alles plat lag. Dat is nu niet meer het geval, met unTill kunnen we altijd doorwerken.”
Naast de stabiliteit is voor Gert de managementinformatie een belangrijk voordeel: “Voor mij is het belangrijk dat ik gericht kan aansturen. Hoe meer managementinformatie je hebt; hoe makkelijker dat is. Met unTill kan ik continu kijken waar de verbeterpunten liggen.”
Tot slot is Gert erg te spreken over de koppelingen. Zo is er een koppeling tussen unTill en de tapautomatisering van Van Duijnen, een pinkoppeling en een koppeling met Nostradamus. Het meest enthousiast is hij over de keukenmanagement koppeling. “De koppeling met de keukenschermen is echt fantastisch. Dit brengt rust, overzicht en efficiëntie: eigenlijk alles wat je in een keuken wil hebben.”