Case
De vraag vanuit foodhal DOWN TOWN Gourmet Market was helder: het kassasysteem moest gekoppeld worden aan 21 counters met eigen rekeningnummers en een digitale bestelapp. Ook wilden ze een koppeling met het planningssysteem en de loonadministratie.
Resultaat
De leverancier van unTill was een van de weinige partijen die de vraag van DOWN TOWN Gourmet Market aandurfde en het kassasysteem kon aanpassen naar de wensen van de foodhall.
Is Eindhoven klaar voor een foodhall concept? Dat was de spannendste vraag toen medio 2017 DOWN TOWN Gourmet Market zijn deuren opende. Met 21 verschillende internationale concepten en bediening aan de tafel moest de foodhall een plek worden waar Eindhovenaren een avondje uit gaan. En dat is gelukt, sinds de opening is het altijd druk.
Ingewikkelde vraag
Binnen de foodhall zijn zeventien verschillende ondernemers actief die ieder hun eigen counter hebben. Gasten bestellen hun eten bij de diverse counters of bestellen aan tafel via de app. Anders dan bij andere foodhallen wordt de bestelling bij DOWN TOWN Gourmet Market altijd naar de tafel gebracht. Bedrijfsleider Kevin van Eerd: “Ons concept vraagt best veel van de kassaleverancier. We wilden één database, gekoppeld aan 21 kassa’s. Wij beheren de computers, de kassa’s worden gebruikt door de ondernemers. Ook werken wij volledig cashloos. Dit is om snelheid in het proces te brengen, voor hygiëne en om te kunnen monitoren wat iedere ondernemer doet”
unTill wilde meteen samenwerken met de foodhall. Samen ontwikkelden ze een oplossing die eenvoudig gebruikt kan worden voor soortgelijke concepten. “We konden niet terugvallen op een standaardoplossing. Alleen unTill begreep dit. Alle andere partijen bleven hangen in hun eigen systeem. unTill zag dit juist andersom en was daarom de flexibele partner die we zoeken.”
Jong personeel kan direct aan de slag
Bij DOWN TOWN Gourmet Market werkt jong personeel dat in veel gevallen nog niet eerder in de horeca heeft gewerkt. Kevin ziet dat zij allemaal binnen een dag zelfstandig met unTill aan de slag kunnen. “Al moeten ze dan natuurlijk nog wel de fijne kneepjes van het vak leren! De kassa is gebruiksvriendelijk. Er zijn weinig knoppen en dit maakt het werk makkelijker. Voor mij is het daarbij nog eens extra prettig dat de backoffice gebruiksvriendelijk is. Ik kan eenvoudig de rapportages draaien die ik nodig heb. Zo heb ik altijd inzicht in de actuele omzet van de bar.”
Het team van Kevin is groot en daarom maakt hij naast unTill gebruik van Nostradamus voor de personeelsplanning. “De collega’s kunnen hun beschikbaarheid doorgeven, maar bijvoorbeeld ook vrij vragen. Ze kunnen zelf ruilen via het systeem, ik hoef dit alleen maar te accorderen. Dat werkt heel fijn.”
Prettig contact
Kevin vindt vooral het persoonlijk contact met unTill erg prettig. “Soms heb je leveranciers waar je eerst je stem moet verheffen om iets gedaan te krijgen. Bij unTill is dat nooit zo. En dat is fijn. Het zijn mooie tijden voor de horeca, ik heb dus wel iets beters te doen dan steeds achter de kassaleverancier aan te gaan met mijn vragen.”