Case
Een volledig nieuw kassa- en keukenmanagementsysteem: dat was de wens van de eigenaren van het multifunctioneel indoorcentrum Kok Experience. Naast een stabiel systeem dat het aantal gasten moeiteloos verwerkt, moest de kassa binnen zes weken up-and-running zijn.
Resultaat
Met de unTill kassa en oplossing voor keukenbeheer heeft de organisatie een oplossing die werkt op de manier waarop het restaurant en de keuken zijn ingericht. Resultaat? Een systeem dat de medewerkers helpt om efficiënter en sneller te werken om zo meer gasten te kunnen bedienen. Zo kunnen de knoppen op de kassa eenvoudig worden aangepast en worden de rapportages helemaal op maat ingericht.
In Harderwijk vind je sinds 2016 Kok Experience. Wie onlangs in de bioscoop, het restaurant en het grote indoor speelparadijs is geweest, kan zich moeilijk voorstellen dat de familie Kok nog maar een paar jaar geleden ‘alleen’ een benzinestation, carwash en broodjeszaak had.
Ieder lid van de familie heeft zijn eigen aandeel in het bedrijf. En met succes: de bioscoop heeft in één jaar het resultaat geboekt dat pas na twee jaar was verwacht en het restaurant ontvangt meer gasten dan ze van tevoren hadden durven dromen. Ze ontvangen gemiddeld zo’n 200.000 bezoekers per jaar. Zoon Henk is verantwoordelijk voor de administratieve processen en heeft twee jaar geleden de keuze voor unTill gemaakt.
Snel nieuw kassasysteem
“We waren niet meer tevreden over onze vorige kassa. Eigenlijk was dat meer een bonnenprinter die niet stabiel was en de werkdruk niet aankon. Dat was niet wat we wilden voor ons nieuwe restaurant. Nadat we een appje hadden gestuurd zat de vertegenwoordiger van unTill binnen een paar dagen bij ons op de zaak.”
Vervolgens ging het snel, na een training op het kantoor in Heemskerk kon het restaurant binnen zes weken live. “Wij gingen in een keer over en lieten hiermee alle systemen los. Medewerkers moesten daarom meteen aan de slag met de nieuwe kassa. Op een paar kinderziektes na die meteen verholpen werden, is dit proces soepel verlopen.”
Snel en efficiënt werken
Henk ziet dat het kassasysteem en de oplossing voor keukenbeheer ervoor zorgt de bediening en de koks sneller en efficiënter kunnen werken. Ook vindt hij dat unTill veel meer mogelijkheden heeft dan de kassa die ze eerst hadden. “Je kunt heel simpel zaken aanpassen. Gebruik je een knop niet? Dan kun je die eenvoudig uit het systeem halen. En de rapportages worden helemaal ingericht zoals je zelf wilt. Zo sluit unTill aan op de manier waarop wij werken.” Horecaondernemers die op zoek zijn naar een nieuw kassasysteem doen er volgens Henk goed aan om bij unTill aan te kloppen. “Ik ben echt helemaal tevreden. Mijn enige tip is dat de kassa niet ingewikkelder gemaakt hoeft te worden. Wat goed is, is goed.”