Case
Inzicht in de omzet en voorraadbeheer waren voor de eigenaren van On The Rock belangrijke eisen bij het zoeken naar een nieuw kassasysteem.
Resultaat
Na een online zoektocht bleek al snel dat unTill kon bieden wat bij het vorige kassasysteem werd gemist. On The Rock heeft nu altijd realtime inzicht in de omzet en de voorraad.
Aan de Westeinderplassen in Aalsmeer vind je On The Rock. Met zijn mooie ligging aan het water wordt het restaurant het hele jaar goed bezocht.
Toen Devin Hoogervorst en zijn collega’s On The Rock overnamen van de vorige eigenaar wilden ze een paar dingen veranderen: “We geloven heel erg in het oorspronkelijke concept, maar wilden tegelijkertijd het Paviljoen iets toegankelijker maken. Dit hebben we voor elkaar gekregen door de prijzen iets aan te passen.” Een andere verandering is zichtbaar in het kassasysteem.
Inzicht in de omzet
“Ik vind het belangrijk om de historie te kunnen zien en om bonnen terug te kunnen halen. Welke omzet hebben we gedraaid en hoe staat het met de voorraad? Ik wil dat uit mijn kassasysteem kunnen halen.” Het werd Devin al snel duidelijk dat hij dit met het vorige kassasysteem niet voor elkaar ging krijgen.
“Online heb ik me verdiept in de verschillende kassasystemen. unTill kwam eigenlijk als enige optie naar boven met uitgebreide backoffice mogelijkheden. Nu krijg ik elke dag een mail met het overzicht van de vorige dag en kan ik op elk gewenst moment inloggen op de kassa voor inzicht in de huidige omzet. Groot pluspunt is dat unTill door zijn jarenlange ervaring in de horeca ook een bewezen betrouwbare partner is. ”
Overzichtelijk kassasysteem
Devin is vooral te spreken over de overzichtelijkheid van het systeem. “Natuurlijk was het even wennen, maar binnen een week was iedereen aan de unTill kassa gewend. Wat ook prettig is, is dat nieuwe collega’s vaak ook al met unTill hebben gewerkt. En bij wie dat niet het geval is, is er ook weinig inwerktijd. Dat scheelt tijd.”
Ook al is Devin heel tevreden met unTill; hij heeft nog wel een tip voor horecaondernemers die overwegen over te stappen. “Wij zijn overgestapt tijdens de topdrukte in de zomer. Voor jezelf en je medewerkers is het prettiger wanneer je overstapt tijdens een iets rustigere periode. Dan heb je iets meer tijd om te wennen aan het nieuwe systeem.”