unTill

Hotel de Pelikaan Texel

Aandacht voor Kwaliteit bij Hotel de Pelikaan Texel

Case

De vorige kassaleverancier van Hotel de Pelikaan op Texel meldde dat het systeem niet langer onderhouden werd. Tijd om een nieuw kassasysteem te zoeken. De belangrijkste eis? Een naadloze koppeling met het hotelpakket.

Resultaat

unTill leverde een kassasysteem dat perfect aansluit op het hotelreserveringssysteem. Ook is de chaos in de keuken van Hotel de Pelikaan verleden tijd dankzij de nieuwe keukenschermen.

“Met de komst van de unTill kassa en keukenschermen kunnen we veel meer aandacht besteden aan onze producten en de kwaliteit van onze service. Je hebt gewoon veel minder stress en dat is helemaal top.”

– Rob Vos, eigenaar van Hotel de Pelikaan, Texel Airport en Cafetaria Paul Patat op Texel

Locaties in Handen van Rob Vos

Wie op Texel een fijne plek zoekt om te slapen dichtbij bos en duin kiest voor Hotel de Pelikaan. Voor een lekker patatje ga je naar cafetaria Paul Patat en voor het spotten van zweefvliegtuigen ben je op Texel Airport aan het juiste adres. Alledrie de organisaties zijn in handen van eigenaar Rob Vos. Het contact met unTill begon toevallig tijdens een vlucht.

Rob vertelt: “Ik was onderweg naar Lissabon en vertelde over mijn toenmalige kassaleverancier. Mijn kassasysteem werd niet langer onderhouden en ik was hard op zoek naar een nieuwe oplossing. In het vliegtuig zat toevallig ook een praktijkspecialist van unTill en ik raakte met hem in gesprek. Hij heeft me toen goed geholpen en geeft me nog steeds advies over mijn automatisering.”

Hotelreserveringssysteem als Basis

Rob had één belangrijke eis voor de overstap naar unTill: het hotelpakket moest leidend zijn. “Met het hotel verdien je je geld. Zonder een goede koppeling heeft het eigenlijk geen zin; dan moet je alles handmatig doen, met een grote kans op fouten.”

De automatisering is nu zo ingericht dat informatie uit de kassa direct wordt doorgegeven aan het hotelpakket. Dit systeem stuurt gegevens door naar het boekhoudsysteem en het systeem dat de zaalverhuur registreert.

Rust tussen Bediening en Keuken

Het team van Hotel de Pelikaan is erg te spreken over de keukenschermen. “De schermen brengen rust in de keuken en verminderen de stress tussen bediening en keuken. De chaos en losse bonnetjes zijn echt verleden tijd.” Hoewel het proces efficiënter is, vindt Rob vooral de rust waardevol: “Ik weet niet of ik minder personeel nodig heb, maar de kalmte is prettig. Zo hebben we weer tijd om volop aandacht te besteden aan onze producten en de kwaliteit van onze service.”

Meer Inzicht

De samenwerking tussen Rob en unTill blijft groeien. De volgende stap is het opzetten van dashboards voor gedetailleerde managementrapportages. Zo krijgt Rob inzicht in de gecombineerde resultaten van de kassasystemen bij Hotel de Pelikaan, Paul Patat en Texel Airport. “De klik met mijn contactpersoon bij unTill is goed. Ik kan deze verzoeken eenvoudig bespreken en ik kan erop vertrouwen dat ik altijd goed advies krijg.”

Winkelwagen sluit