Martini Hotel Groningen
Ambassadeur van het noorden
Branche: Hotel / Restaurant
Provincie: Groningen
Case
Het Martini Hotel Groningen beschikt over een complexe IT-omgeving waarin alle systemen nauw met elkaar verbonden zijn. Bij de keuze voor een nieuw kassasysteem was het daarom een eis dat het kassasysteem naadloos aansluit op deze omgeving, inclusief het hotelreserveringssysteem.
Resultaat
Met unTill heeft het Martini Hotel een kassasysteem gevonden dat perfect koppelt met alle aanwezige systemen. De positieve ervaringen binnen het Martini Hotel hebben ertoe geleid dat ook de meeste andere horecazaken binnen de Martini Hotel Group voor unTill hebben gekozen. Zo heeft restaurant en evenementenlocatie de Rietschans een koppeling tussen de kassa en de reserveringssoftware Smart Event Manager.
“Je gaat een langdurige relatie aan met een leverancier, dus het persoonlijk contact moet goed zijn. Toch mag dit niet leidend zijn in je keuze. Kwaliteit van de support is dat wel. Wij werken op het moment dat anderen vrij zijn en 24-uurs support is daarbij essentieel.”
Midden in Groningen bevindt zich het Martini Hotel. Naast overnachtingen kunnen gasten hier heerlijk dineren in restaurant WEEVA. Het hotel is onderdeel van de Martini Hotel Group, een groep van gastvrijheidsbedrijven in Groningen en Drenthe.
Koppeling met andere systemen
Voor het restaurant van Martini Hotel Groningen is het cruciaal dat unTill goed integreert met andere systemen, zoals het hotelreserveringssysteem iDPMS. Hierdoor worden alle uitgaven van gasten automatisch op hun hotelrekening geboekt en kunnen ze alles in één keer afrekenen bij vertrek. Fred Dalebout benadrukt dat een soepele koppeling met andere systemen, zoals het boekhoud- en personeelsplanningsprogramma, essentieel is.
Ook bij de Rietschans, onderdeel van de Martini Hotel Group, was de integratie met andere systemen belangrijk. “Hier was flexibiliteit het sleutelwoord. We maken gebruik van het reserveringssysteem Smart Event Manager (SEM) voor de zakelijke en particuliere zaalverhuur. Van unTill hadden we een flexibele oplossing nodig zodat we gasten na een evenement één verzamelfactuur kunnen sturen in plaats van losse bonnen. De koppeling tussen unTill en SEM is voor ons onmisbaar.”
Keukenbeheer als volgende stap
De digitalisering van het Martini Hotel Groningen gaat verder. Binnenkort wordt unTill Keukenmanagement geïmplementeerd. “Het werken met een scherm in de keuken past meer in deze tijd en biedt voordelen, zoals een pick-up scherm dat direct toont aan welke tafel de gerechten geserveerd mogen worden,” zegt Fred. Hij ziet dit als een goed moment om ook de hardware van unTill na zeven jaar te vernieuwen.
Fred is zichtbaar tevreden met de samenwerking en gebruikt daarom in bijna alle horecazaken van de Martini Hotel Group uitsluitend unTill. “Ik zeg ook wel eens: ik ben de ambassadeur van het noorden. Ik beveel unTill regelmatig aan.”