Van Dalen Cigars: Tabaksspeciaalzaak
Case
Bij het selecteren van een kassasysteem voor Van Dalen Cigars was vooral een eenvoudig gebruik van het systeem van belang. Niet alleen de medewerkers moeten snel overzicht hebben in de verschillende productgroepen, maar ook het hoofdkantoor moet eenvoudig de backoffice van meerdere vestigingen kunnen beheren.
Resultaat
Na een korte zoektocht viel het oog van algemeen directeur Tom Mulder al snel op het systeem van unTill. Geen voor de hand liggende keuze, omdat unTill voornamelijk aan de horeca levert. Toch blijkt al snel dat unTill dé partij is om aan de wensen van Van Dalen Cigars te voldoen.
“Wij zijn natuurlijk geen horecazaak, dus de implementatie was voor beide partijen even wennen. Gelukkig is alles heel soepel verlopen en zijn we nu erg blij met de gebruiksvriendelijke kassa met de uitgebreide backoffice-mogelijkheden.”
In de tabaksspeciaalzaak van Van Dalen Cigars kunnen sigarenliefhebbers hun hart ophalen. In de winkels in Amsterdam, Dordrecht, ’s-Hertogenbosch, Groningen, Maastricht en Rotterdam vind je handgerolde sigaren uit het Caribisch gebied, en machinaal gemaakte sigaren uit eigen land. Daarnaast verkoopt Van Dalen Cigars alle accessoires die je als sigarenroker nodig hebt. Al deze producten moesten een plekje krijgen in de kassa waar Van Dalen Cigars naar op zoek was.
In de zoektocht naar een nieuw kassasysteem viel het oog van Tom Mulder, algemeen directeur van Van Dalen Cigars al snel op unTill-dealer Adnamics. In het verleden heeft hij namelijk al eens eerder contact gehad met Adnamics. De keuze was dan ook snel gemaakt. Buffie Diesch, algemeen manager Van Dalen Cigars, is vooral blij met de gebruiksvriendelijkheid: “Voor ons is een simpel te bedienen kassa met een grote weergave van de productgroepen een groot voordeel. Onze medewerkers kunnen dan snel de juiste producten aanslaan. Daarbij is het fijn dat we vanuit het hoofdkantoor in de backoffice kunnen. Vanaf deze centrale locatie kunnen we nieuwe barcodes toevoegen en die direct delen met de kassa’s op de locaties. Dat werkt een stuk sneller dan dat je alles handmatig in de zes verschillende winkels moet doen.”
Altijd inzicht in omzet
De backoffice is niet alleen handig voor het beheren van de kassa, Buffie heeft zo ook realtime inzicht in de resultaten, zoals de omzet. “Met unTill Webmanagement kan ik eenvoudig rapportages maken, en die ook delen met mijn collega’s in de winkels. Hierdoor kan ik altijd goed zien hoe het staat met de omzet en of de verschillende locaties hetzelfde presteren.”
Snel antwoord en goede begeleiding
Ondanks dat Van Dalen Cigars geen horecazaak is, verliep de samenwerking erg soepel. “Tijdens de installatie van de kassasystemen kregen we een goede uitleg over hoe we met de kassa en unTill Webmanagement moeten werken. Dat was erg prettig, omdat je dan meteen al aan het nieuwe kassasysteem werkt. Tijdens die periode, maar ook nu, kan ik altijd met mijn vragen terecht bij unTill, en ik krijg altijd snel antwoord.” Buffie is dan ook heel blij met de keuze voor unTill: “unTill is voor ons gewoon een fijner systeem en we krijgen sneller hulp.”