Brasserie van Beinum
Case
Het kassasysteem van Brasserie van Beinum begon steeds langzamer te werken en daarom werd het tijd voor een nieuwe kassa. Ze hadden maar één eis: de nieuwe kassa moet up-to-date zijn zodat er efficiënt gewerkt kan worden zonder fouten.
Resultaat
Tevreden medewerkers die met de handhelds en combiterminals veel efficiënter werken. Gasten hebben hun drankjes en gerechten ook veel sneller.
Brasserie van Beinum is voor veel Haarlemmers hun favoriete borrelplek. Geen wonder als je kijkt naar het zonnige terras, de gezellige bar en de unieke bovenruimte waar je kunt eten of bijvoorbeeld een besloten feest organiseert. De brasserie valt op door de ruime openingstijden: je kunt er elke dag van 12.00 tot 24.00 uur terecht.
Toen Brasserie van Beinum haar deuren opende, werd er eerst met een ander kassasysteem gewerkt. Jillis Graaf, bedrijfsleider vertelt: “Op den duur merkten we toch dat het kassasysteem al wat ouder en langzamer was. We hebben daarom met een aantal partijen kennisgemaakt om te kijken wat het beste bij ons past. unTill kwam al snel als beste partij naar voren.”
Handhelds gaan boven iPads
Jillis is vooral erg te spreken over de handhelds en combiterminals van unTill. “Dit is een verademing na de iPads die we eerst hadden. Die zijn gewoon een stuk minder handzaam. Als je voorheen buiten op het terras stond moest je nog best vaak naar binnen om bepaalde wensen in de kassa in te voeren. Dat is nu verleden tijd. Een ander pluspunt is dat het een stuk efficiënter werkt. Je kunt nu met een dienblad en handheld lopen. Je hebt gewoon een handje vrij. Dat was met de iPad ondenkbaar.”
Binnen Brasserie van Beinum wordt het werken met de combiterminals en handhelds afgewisseld. “We maken geen onderscheid tussen wie met de devices mag werken. De rollen wisselen per keer zodat iedereen alles kan. Zo sta je soms achter de bar, soms neem je alleen bestellingen op met de handheld of je werkt met de combiterminal om bestellingen op te nemen en af te rekenen. De combiterminal vinden we overigens ook echt ideaal. Het scheelt een stuk frustratie dat je niet meer los naar de pinautomaat hoeft te zoeken. Die tijd stoppen we liever in onze gasten.”
Fouten voorkomen met keukenschermen
Brasserie van Beinum is ook erg blij met de keuze die ze gemaakt hebben voor keukenschermen. “We voorkomen hiermee fouten en kunnen een stuk efficiënter werken. Om een voorbeeld te noemen: we zien vaak dat gasten van tafel wisselen nadat ze een bestelling hebben geplaatst. Met een bonnenrail weet je dan niet meer naar welke tafel het eten moet. Door de keukenschermen in combinatie van het kassasysteem te gebruiken, is altijd duidelijk waar de gerechten heengebracht mogen worden. Dat scheelt veel tijd.”
Jillis is de eerste om toe te geven dat het kiezen van een nieuw kassasysteem een grote beslissing én investering is. “Wij hebben in ons netwerk gevraagd welke positieve ervaringen er zijn met de verschillende kassa’s die op de markt zijn. unTill kwam goed naar voren. Naast de ervaringen uit ons netwerk hebben we zelf ook goed de systemen rustig vergeleken. Uiteindelijk was de prijs, maar ook de klik die we met unTill-dealer Adnamics hadden, doorslaggevend. We worden goed ondersteund en als er vragen zijn worden we vriendelijk en duidelijk geholpen. We zijn dan ook nog steeds erg blij met onze keuze.”