unTill

Bij DiVino draait alles om gastvrijheid: eten en drinken zoals jij dat prettig vindt. Of je nu een kopje koffie wilt, een bijzonder glas wijn of de hele avond wilt tafelen. Vanuit deze gedachte heeft DiVino in Hapert in 2015 haar deuren geopend. Eigenaren Iris en Eric van Gerwen hebben dan ook een duidelijke visie op wat DiVino aan gasten moet bieden, en deze visie hebben ze ook toegepast op het kassasysteem.

 

Iris vertelt: “We hebben meerdere partijen in onze selectie meegenomen. Zo hebben we ook gekeken naar partijen die werken met iPad-systemen en partijen die een heel goedkoop pakket boden. Na alles zorgvuldig bekeken te hebben, hebben we gekozen voor unTill. Zij bieden het beste pakket en een overzichtelijk backoffice systeem. Dit was voor ons heel belangrijk.”

Accountant bepalend in de keuze

Iris legt uit dat niet alleen haar eigen eisen doorslaggevend waren bij de keuze voor unTill; ook het advies van de accountant heeft ze meegenomen. “Onze accountant is erg positief over unTill, omdat het kassasysteem voldoet aan de eisen die de Belastingdienst stelt.”

Voor de bedrijfsvoering van DiVino is het vooral prettig dat de kassagegevens elke ochtend automatisch worden bijgewerkt in het boekhoudsysteem. “Ik hoef niets meer handmatig te doen, en als mijn accountant belt over de kassagegevens van 23 december vorig jaar kan ik die zo uitdraaien. Wel zo handig!”

unTill loopt voorop

Bij DiVino doen ze alles uit het hoofd, waardoor er geen handterminals nodig zijn. Wel hebben ze twee verschillende kassasystemen: een vast systeem en een verplaatsbaar systeem dat in de zomer het terras opgaat. “Dit is voor elk bedrijf natuurlijk verschillend. Ik weet wel dat unTill alle benodigde hardware levert en dat jullie voorop lopen op het gebied van kassasystemen. In gebruiksvriendelijkheid, maar ook bedrijfsondersteunend, bijvoorbeeld door de koppeling met het boekhoud- en het planningsysteem.”

Nieuwe medewerkers kunnen vrij snel met unTill aan de slag. “Het is natuurlijk altijd even zoeken voor nieuwe collega’s waar ze iets kunnen vinden en ieder kassasysteem is anders. Wij geven altijd een toelichting en merken dat het vlot genoeg gaat. Het is best wel snel duidelijk.”

Laat kassa aansluiten op persoonlijke wensen

Voor nieuwe ondernemers heeft Iris de volgende tips: “Het is belangrijk dat de kassa voldoet aan jouw persoonlijke eisen. Zorg ervoor dat je goed weet hoe de pakketten in elkaar steken zodat je ook weet wat niet mogelijk is. Naast de opties is ook de nazorg belangrijk. Je moet altijd kunnen bellen. Voor ons was unTill daarom de beste oplossing.”

Benieuwd hoe unTill voor jouw restaurant of bar werkt? Bespreek de mogelijkheden met jouw lokale unTill-adviseur tijdens een vrijblijvend adviesgesprek.

Winkelwagen sluit