unTill

Op de Neude in Utrecht ligt Le Journal, een plek waar je naast lekker eten en drinken ook rustig de krant of een tijdschrift kunt lezen. In lijn met deze rustgevende sfeer draait de horecazaak geen muziek, en in het midden van het restaurant staat een grote leestafel.

Het concept is al jaren succesvol en werd niet aangepast, maar in 2011 ging Le Journal wel op zoek naar een nieuw kassasysteem. Sakis Wogas, manager van Le Journal, vertelt: “Wanneer ik prijzen of gerechten wilde aanpassen in het vorige systeem, moest ik steeds een mail sturen naar de kassaleverancier. Dat kon sneller.”

 

Ervaring medewerker doorslaggevend

Een van de medewerkers raadde Sakis unTill aan: “Volgens hem was dit het beste kassasysteem waar hij ooit mee had gewerkt. We bezochten unTill en enkele andere leveranciers op de Horecava. unTill bood als enige de flexibiliteit en gebruiksvriendelijkheid die we zochten, vooral voor het zelfstandig inrichten van de kassa.”

Nu kan Sakis niet alleen gerechten en prijzen aanpassen, maar ook rapportages op maat maken. Deze rapportages gebruikt hij voor de weekafsluiting en de boekhouding. “Een deel van de uitgiften wordt geboekt op eigen verbruik of giften. Met de weekrapportages worden deze posten automatisch gekoppeld aan de juiste grootboeknummers. Dit is handig voor de boekhouding.”

“Ik vind het unTill kassasysteem heel gebruiksvriendelijk. We werken met verschillende kleuren waardoor bijvoorbeeld het biertje van de maand heel snel te vinden is. Dit werkt een stuk sneller.”

– Sakis Wogas, manager Le Journal

Inplannen van medewerkers

Naast unTill gebruikt Le Journal ook het planningssysteem Nostradamus. “Het personeel geeft hun beschikbaarheid door, wat het maken van een rooster eenvoudig maakt. Ik kan ook de piekmomenten en productiviteit zien, zodat ik eventueel extra medewerkers kan inplannen.”

Persoonlijk contact belangrijk

Sakis raadt horecaondernemers aan om eerst goed na te denken over hun verwachtingen van een kassasysteem. In veel gevallen is unTill volgens hem de beste keuze, hoewel hij opmerkt dat het bedrijf flink is gegroeid. “Gelukkig heb ik goed contact met mijn accountmanager. Ik spreek hem soms weken niet, maar als ik hem nodig heb, doet hij er alles aan om eventuele problemen op te lossen.”

Benieuwd hoe unTill voor jouw horecazaak werkt? Maak kennis met het kassasysteem en plan een vrijblijvend adviesgesprek met jouw lokale adviseur.

Winkelwagen sluit