Loetje
Loetje X unTill: al 10 jaar een betrouwbare samenwerking
Optimale gastvrijheid
Al ruim 45 jaar serveert Loetje de lekkerste biefstuk met echte passie. Die passie proef en beleef je. Waar de gast ook komt, bij elk Loetje restaurant ervaart de gast dezelfde sfeer en keert daarvoor vaak terug.
“Met unTill hebben wij een hele betrouwbare oplossing voor het kassasysteem gevonden. Hierdoor kunnen medewerkers zich optimaal richten op het gastvrij ontvangen van onze gasten. Dat unTill een kwalitatief kassasysteem biedt, ontzorgt en ondersteunt medewerkers in hun dagelijkse werkzaamheden. Indirect draagt dit uiteraard ook bij aan het werkplezier.”
Waarom unTill?
Loetje werkt al sinds 2015 met unTill (via unTill-dealer Adnamics). Marouane vertelt: “Destijds kozen we voor unTill vanwege de hoge kwaliteit van de kassasoftware en het brede aanbod aan API-koppelingen. UnTill staat open voor nieuwe ontwikkelingen en voert deze snel door. De werkwijze van Loetje wijkt vaak af van het gemiddelde horecabedrijf, en omdat we groot zijn met veel vestigingen, komen we regelmatig met nieuwe inzichten. UnTill denkt daarin altijd goed mee en neemt onze ideeën serieus.”
Handige functies
Jord Kierkels, locatiemanager Loetje Breda, is te spreken over de praktische functies: “De berichtenmodule waarmee we intern berichten kunnen versturen, en de dagelijkse voorraadfunctie zorgen voor soepelere processen. Als er bijvoorbeeld nog maar 4 rosbief carpaccio over zijn, zet ik dat op 4 in de kassa. Automatisering voorkomt miscommunicatie, want dit is direct zichtbaar op elke handheld.”
“Daarnaast kan ik een naam toevoegen aan een tafel, bijvoorbeeld ‘18:30’, zodat de wijkloper weet dat die tafel op dat tijdstip weer nodig is voor een reservering. Ook is het handig om populaire items vooraan te plaatsen en minder populaire achteraan, wat het bestelproces versnelt.”
Koppelingen
Dankzij de samenwerking met unTill is de bedrijfsvoering van Loetje efficiënter geworden. Door API-koppelingen zijn systemen zoals Apicbase en DineTime naadloos geïntegreerd met het kassasysteem. Jord bevestigt: “De systemen communiceren allemaal vlekkeloos met elkaar, chapeau!”
Efficiëntie met handhelds
Om de efficiëntie te verhogen, werd twee jaar geleden de handheld geïntroduceerd in alle Loetje-locaties. Hiermee hebben medewerkers altijd een bestelapparaat en pinautomaat in één bij zich. Dit werkt tijdbesparend en maakt afrekenen met de gast efficiënter, wat prettig is voor medewerkers en een fijne service biedt aan gasten. Jord: “De combihandhelds zijn erg gebruiksvriendelijk. Je hoeft alleen te weten waar je moet klikken en wat de mogelijkheden zijn.”
Visie van Loetje
Loetje blijft zich ontwikkelen om te voldoen aan de wensen van de gasten. Een voorbeeld hiervan is de lancering van de plantaardige ‘Biefstuk 0.0’ in 2022. De biefstuk vormt een essentieel onderdeel van het concept, en Loetje wil deze beleving voor iedereen beschikbaar maken. Ook de optie om zelf een drankje te bestellen via QR-codes is een voorbeeld van deze ontwikkeling. Zo blijft Loetje de gastbeleving op verschillende gebieden continu verbeteren.