Next Restaurant bevindt zich in een voormalige bierbrouwerij, vlakbij outlet Batavia Stad. Op een Big Green Egg of grill bereiden de koks hier gerechten van verse seizoensproducten. Het restaurant is de tweede horecazaak van Joël van der Kolff en zijn vader; eerder runden zij een Italiaanse lunchroom.
“We werkten in de lunchroom met een ander kassasysteem dat voor ons was ontworpen door een hobbyist. Next Restaurant is echter vier keer zo groot, dus wilden we overstappen op een professioneler systeem. unTill biedt deze professionaliteit, en het is fijn dat er altijd iemand op afstand beschikbaar is die kan meekijken,” vertelt Joël, mede-oprichter van Next Restaurant.
Voorkomen van misbruik
Een belangrijk voordeel van unTill vindt Joël het bandjessysteem. “Omdat iedereen inlogt met zijn eigen bandje, zijn alle bestellingen te herleiden. Ook kun je precies instellen wie wat mag beheren, zoals het verlenen van korting. Dit helpt om misbruik te voorkomen.”
Joël benadrukt aan zijn personeel het belang van het aanslaan van alles in de kassa. “Bij ons staan twee mensen achter de bar, en de bediening werkt daar los van. Als alles correct in de kassa wordt aangeslagen, kan er eigenlijk niets fout gaan.”