unTill biedt hele Fletcher-keten een oplossing
Fletcher Hotels was op zoek naar een kassasysteem met voldoende flexibiliteit om mee te groeien met de ambitie van de hotelketen. Naast de wens om met handhelds te werken, was er ook een grote behoefte aan een uitgebreide rapportagetool.
unTill biedt Fletcher Hotels een oplossing die voor de hele keten toepasbaar is. De rapportages zijn centraal en op hotelniveau beschikbaar. Het kassasysteem biedt voldoende flexibiliteit om hotelspecifieke menu’s te ondersteunen.
Met bijna 100 unieke 3- en 4-sterren hotels in Nederland is er altijd wel een hotel van Fletcher in de buurt. En alhoewel ieder hotel onmiskenbaar bij de Fletcher-keten hoort, heeft ieder hotel ook zijn eigen sfeer en beleving. Daarom is het voor ICT Manager Ben Deetman ook zo belangrijk dat alle systemen binnen de keten passen, maar ook voldoende flexibiliteit bieden voor de specifieke wensen van elk hotel. Dit geldt dus ook voor het kassasysteem.
Ben Deetman: “Ons vorige kassasysteem gebruikten we om af te rekenen en een klein beetje voor rapportage. Dit paste niet meer bij de grootte die we als keten hadden bereikt. Meten is toch weten. Daarom moest ons nieuwe kassasysteem meer mogelijkheden bieden, vooral op het gebied van koppelingen met andere systemen waardoor rapporteren makkelijker zou worden. De keuze voor unTill past binnen het beleid van Fletcher Hotels om te investeren in hoogwaardige oplossingen en om onze groei te kunnen begeleiden én te beheersen.”
Waardevolle rapportages door koppeling
Met unTill heeft Fletcher een kassasysteem in handen die het koppelen met alle hotelspecifieke applicaties mogelijk maakt. Door de koppeling tussen het kassasysteem en de rapportagetool kan Fletcher nu rapportages maken die de individuele hotelmanagers, de Food & Beverage afdeling en de directie inzicht geeft in de omzet en in- en verkoop van producten.
Ketenbreed en hotelspecifiek
Ben is vooral erg te spreken over de flexibele inrichting van het kassasysteem. Hierdoor kan de kassa de keten ondersteunen, maar ook hotelspecifiek ingericht worden. “Fletcher is niet één concept. We verwelkomen alle concepten die succesvol zijn. Onze kassa moet daar wel op aansluiten. Zo hebben we ook niet één vast menu, dat is heel goed opgepakt door unTill. Zij hebben ervoor gezorgd dat hotels die bijvoorbeeld werken met een speciaal aspergemenu dit nu heel eenvoudig zelf kunnen instellen.”
Snel vernieuwen
Fletcher heeft grote ambities en wil daarom een kassaleverancier die meegroeit. “unTill kan ons goed bijbenen als het gaat over de ontwikkeling en snelheid van vernieuwing. Een mooi voorbeeld vind ik de support. We hebben eerst gekozen voor een gesplitste support, maar unTill bewees al snel dat ze ons 24/7 kunnen ondersteunen. Dat biedt de snelheid die wij zoeken.”