Naam klant: Martini Hotel Groningen
Martini Hotel Groningen: ambassadeur van het noorden
Branche: Hotel / Restaurant
Provincie: Groningen
Naam klant: Martini Hotel Groningen
Branche: Hotel / Restaurant
Provincie: Groningen
Het Martini Hotel Groningen kent een complexe IT-omgeving waar alle systemen met elkaar verbonden moeten zijn. Bij de keuze voor een nieuw kassasysteem was het dan ook een eis dat de kassa naadloos aansluit bij deze omgeving, waar ook het hotelreserveringssysteem een belangrijk onderdeel van is.
Met unTill heeft het hotel een kassasysteem dat perfect koppelt met alle aanwezige systemen. De ervaringen binnen het Martini Hotel zijn zo positief dat ook de meeste andere horecazaken binnen de Martini Hotel Group hebben gekozen voor unTill. Zo kent restaurant en evenementenlocatie de Rietschans een koppeling tussen de kassa en reserveringssoftware Smart Event Manager.
Midden in Groningen vind je het Martini Hotel. Naast overnachten, kunnen gasten hier heerlijk eten in restaurant WEEVA. Het Martini Hotel is onderdeel van de Martini Hotel Group waar diverse bedrijven uit de gastvrijheidssector in Groningen en Drenthe zijn aangesloten.
Eigenaar Fred Dalebout maakt in al zijn horecazaken gebruik van het unTill kassasysteem. Hij is vooral erg te spreken over de mate waarin je de kassa kunt aanpassen. “Je bent niet afhankelijk van een programmeur om een nieuw arrangementsmenu toe te voegen. Wij regelen dit gewoon zelf. Wanneer er wel iets aan de programmatuur gewijzigd moet worden, wordt dit snel opgepakt. Bij andere leveranciers kan het zomaar voorkomen dat je twee weken moet wachten.”
Koppeling met andere systemen
Voor het restaurant in Martini Hotel Groningen is het erg belangrijk dat unTill een goede koppeling kent met alle aanwezige software, waaronder het hotelreserveringssysteem iDPMS. Het eten en drinken dat gasten in het hotel nuttigen, wordt zo direct bijgeboekt op de hotelrekening en aan het einde van het verblijf betaald. “Dit lijken kleine voorbeelden als het goed geregeld is, maar je kunt er veel last van hebben als het niet werkt. Bij unTill werkt het gelukkig.” Naast iDPMS zijn onder andere ook het boekhoudprogramma en het personeelsplanningsysteem gekoppeld aan unTill.
Ook bij de Rietschans, onderdeel van de Martini Hotel Group, was de koppeling met andere systemen essentieel. “Hier was flexibiliteit het codewoord. We maken gebruik van het reserveringssysteem Smart Event Manager dat op maat is gemaakt om ons te ondersteunen bij de zakelijke en particuliere zaalverhuur. Van unTill hadden we daarom een flexibele oplossing nodig zodat we gasten na een evenement één verzamelfactuur kunnen sturen in plaats van losse bonnen. De koppeling tussen unTill en SEM is voor ons onmisbaar.”
Keukenbeheer volgende stap
De digitalisering van het Martini Hotel Groningen blijft de komende periode nog volop in ontwikkeling. “We gaan binnenkort gebruik maken van unTill Keukenmanagement. Het werken met een scherm in de keuken past meer in deze tijd. En het is erg handig dat het pick-up scherm aan de pass meteen toont aan welke tafel de gerechten geserveerd mogen worden.” Fred grijpt de implementatie van het keukenmanagementsysteem ook direct aan om de hardware van unTill te vervangen. “Na zeven jaar mag dit ook wel.”
Het mag duidelijk zijn dat Fred erg tevreden is, niet voor niets maakt hij in de meeste horecazaken van de Martini Hotel Group uitsluitend gebruik van unTill. “Ik zeg ook wel eens: ik ben de ambassadeur van het noorden. Ik beveel unTill regelmatig aan.”