unTill

De gezichten achter unTill: meer dan een kassasysteem

adnamics directeur Martin Limburg in een horecazaak

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen in Entree Magazine.

unTill is één van de belangrijkste leveranciers van horeca kassasystemen in Nederland. Als je de heren van unTill spreekt, merk je het meteen: hier zitten geen softwarecowboys aan tafel. Hier zit horeca.

Jeroen van den Heuvel stond op z’n vijftiende al achter de bar, volgde een horeca managementopleiding en werkte jaren voor de Jaarbeurs in Utrecht. Martin Limburg betaalde zijn studie met baantjes in feestcafés en bleef ook daarna in de horeca werken omdat hij het gewoon leuk vond. En André Kortlever? Die is dan wel techneut, maar snapt als geen ander dat de horeca geen IT-taal spreekt. Samen vormen ze het hart van unTill in Nederland – en ze maken er een sport van om ondernemers niet alleen te helpen, maar echt te ontzorgen.

“Het moment dat een sceptische horecaondernemer je opbelt en zegt: ‘Ik zou echt voor geen goud meer zonder willen’ – dáár doen we het voor,” zegt Martin. “Dan weet je: we hebben het goed gedaan.” En dat verschil zit ’m niet in de technologie, maar in de mensen. “Wij verkopen geen software,” zegt Jeroen. “We leveren oplossingen, die zorgen voor rust, inzicht, grip. Zodat jij je kunt richten op je gasten.”

de drie untill directeuren gezamenlijk

v.l.n.r.: Jeroen van den Heuvel, Martin Limburg en André Kortlever

Jeroen van den Heuvel

  • Janssens Kassasystemen (Deurne, Noord-Brabant)
  • Sinds 2013, vanaf 2023 commercieel directeur
  • Eerder werkzaam voor Jaarbeurs Utrecht

Martin Limburg

  • Adnamics Horeca Automatisering (Heemskerk, Noord-Holland)
  • Sinds 2015, vanaf 2023 algemeen directeur
  • Eerder werkzaam voor financieel dienstverlener Graydon

André Kortlever

  • UPTA Horeca Automatisering (Wemeldinge, Zeeland)
  • Sinds 2004 als algemeen directeur
  • Eerder werkzaam voor IT-dienstverlener Getronics

Snappen waar de horeca écht mee zit

Een kassa? Dat klinkt als een noodzakelijke kostenpost. Maar bij unTill draaien ze het om. André: “Wij zeggen: vertel hoe jij werkt, dan maken wij het systeem passend. Niet andersom.” De persoonlijke aanpak valt op. “Wij gaan vooral kijken. Luisteren. Vragen stellen. En dan maken we iets dat wél klopt.”

En dat is hard nodig, merken ze. “Wat we nog te vaak zien, is dat horecaondernemers hun kassa alleen gebruiken om af te rekenen,” zegt Martin. “Op deze manier heb je eigenlijk geen idee van wat er in je zaak gebeurt.” “Meten is goud waard, ook in de horeca,” zegt Jeroen. Met unTill krijg je inzicht in omzet, marges en personeelskosten. Je kunt rapporten draaien, trends herkennen en bijsturen op basis van feiten in plaats van onderbuikgevoel.”

untill adviseur bij een horeca kassa

Wat horecaondernemers vooral waarderen? De rust. “Minder kasverschillen. Geen zoekgeraakte bonnetjes. Gewoon overzicht.” En dat merk je als ze met een ondernemer om tafel zitten. Dan gaat het niet alleen over knopjes of functies, maar over wat het systeem écht voor je moet doen.

En de techniek? “Dat regelen wij wel. De kassa is onze expertise, maar we kijken altijd verder dan het kassasysteem, zegt André. We hebben meer dan 100 koppelingen. Of het nu gaat om het koppelen van betaalterminals, de boekhouding of de personeelsplanning. Jij bepaalt welke systemen voor jou het beste werken, wij zorgen dat deze optimaal op elkaar aansluiten.”

UPTA directeur André Kortlever in een restaurant

We zijn er als het nodig is. Als er paniek in de tent is, dan wil je iemand kunnen bereiken. Punt.

Geen leverancier, maar partner

De unTill leveranciers zijn verspreid over Nederland: Brabant, Noord-Holland en Zeeland. “En dat maakt uit”, vinden ze alledrie. Klanten verwachten iemand die de lokale gebruiken kent en hun taal spreekt. “Maar bovenal geldt: We zijn er als het nodig is,” zegt Jeroen. “Als er paniek in de tent is, dan wil je iemand kunnen bereiken. Punt.”

De vraag om unTill in 3 woorden te omschrijven blijkt makkelijk beantwoord – hier zijn de mannen het snel over eens: Flexibel. Betrouwbaar. Schaalbaar. Maar wij voegen ‘menselijk’ graag aan dit mooie rijtje toe!

Winkelwagen sluit