unTill

Het restaurant-gevoel thuis ervaren

Het restaurant-gevoel thuis ervaren

Met zes horecazaken en één nieuwe zaak die bijna open gaat, moest de Willaerts Group flink schakelen toen de coronacrisis uitbrak. Maar al snel werd alles geregeld om gasten thuis te laten genieten van hun gerechten. Natascha Lansbergen vertelt: “We willen dat het gevoel dat gasten hebben als ze bij ons eten ook terugkomt wanneer ze thuis bij ons bestellen. We doen ons best om van iedere bestelling echt een cadeautje te maken.”

Keukens samenvoegen

“Tijdens de eerste lockdown hebben we ervoor gekozen om gerechten uit al onze zaken vanuit één keuken te bereiden,” zegt Natascha. “Tijdens de tweede lockdown hebben we dat uitgebreid naar twee keukens.” Deze samenwerking gaf gasten de mogelijkheid om bijvoorbeeld een verfijnd menu van Le Barrage voor de volwassenen te combineren met een pizza van Il Mercato voor de kinderen.

De samenwerking heeft ook het teamgevoel bij medewerkers versterkt. “Medewerkers uit verschillende zaken moesten ineens samenwerken en dat heeft goed uitgepakt. Mensen kregen meer feeling voor de verschillende concepten, leerden van elkaar, en werden creatiever,” aldus Natascha. “Dit blijven we doorvoeren, ook als de zaken weer openen.”

Thuis aan de slag

Een ander succesvol initiatief was het thuismenu voor Pasen. “Met een afhaalmenu dat gasten thuis konden bereiden en duidelijke instructiefilmpjes, kon het eigenlijk niet misgaan. Samen met een Spotify-lijst konden gasten thuis het restaurantgevoel creëren,” legt Natascha uit.

Vanwege het succes herhaalde de Willaerts Group het concept met Kerst. “We hebben zoveel leuke reacties gekregen, via social media en zelfs handgeschreven kaarten. Dat doet onze medewerkers echt goed! Ik verwacht dat we dit thuismenu ook na de coronaperiode blijven aanbieden; het helpt onze gasten om zonder stress een feestmaal op tafel te zetten.”

85% van bestellingen online gemaakt

Voor de online bestellingen maakt de Willaerts Group gebruik van Jamezz. Met de koppeling met het unTill-kassasysteem krijgen ze real-time inzicht in hun omzet. “Inmiddels komt ruim 85% van alle bestellingen binnen via het online kanaal. Natuurlijk was het even wennen, maar nu zijn we er echt blij mee!”

Winkelwagen sluit