Betrokken bezoekers Foodhallen door inzet Piggy
“Wij waren op zoek naar een systeem om bezoekers bij elke bar of stand te laten betalen én loyaliteit op te laten bouwen. Met de loyaliteitssoftware van Piggy geven we onze klanten een reden om vaker terug te komen”, aldus Zing-Kyn Cheung, mede-eigenaar van de Foodhallen. Samen met unTill staat hij stil bij de voordelen en blikt hij terug op hun keuze voor het gebruik van Piggy.
Door de jaren heen zijn de Foodhallen een begrip geworden in de grote steden van ons land. Niet alleen in Amsterdam, maar ook in Den Haag en Rotterdam is deze succesformule te vinden. Zing omschrijft het concept: “Je vindt in de Foodhallen verschillende eettentjes onder één dak met elk een compleet eigen look and feel. We hebben verschillende keukens en bars met verschillende thema’s ; van streetfood met bruschetta en groentefriet tot een Franse patisserie met de zaligste kleine taartjes. Bij de Foodhallen is er dus echt voor ieder wat wils. Voor het gemak van de bezoeker en het verhogen van de gastbeleving waren we op zoek naar een loyaliteitsprogramma. In Piggy hebben we een goede oplossing gevonden, niet voor niets maken we al drie jaar gebruik van de software.”
Versterken concept
Het belonen van de klantloyaliteit is belangrijk voor de Foodhallen. Je vergroot de klantenbinding én zorgt dat je gasten vaker terugkomen. Piggy ondersteunt Zing op verschillende manieren. “Met Piggy voelen onze bezoekers zich speciaal. Ze kunnen punten sparen, bestellingen betalen of cadeaukaarten afnemen. Op evenementen of bedrijfsuitjes delen we bijvoorbeeld giftcards uit. Mensen kunnen met de betaalkaart zelf gerechten uitzoeken zonder dat dit van te voren voor hen is bepaald. Zo komt het concept van de Foodhallen goed tot zijn recht.”
Koppeling essentieel
Piggy is niet het eerste loyaliteitssysteem waar Zing mee werkt. “Mijn vorige giftcard systeem was erg foutgevoelig. We scanden de pas met iPad of iPhone en vervolgens moesten we het bedrag handmatig afwaarderen in de kassa. We misten echt de koppeling met het unTill kassasysteem. Ik hou er niet van om tien schermen met verschillende software naast het kassasysteem te draaien. Dit heb ik nu allemaal binnen één systeem! Daarnaast is Piggy ook nog eens heel betrouwbaar.”
Piggy substantieel deel betaalwijze
Zing vertelt verder: “Sinds het gebruik van Piggy hebben we veel minder foutmarge. Voor de backoffice medewerkers is beter bij te houden welk bedrag bij welke bar of stand is uitgegeven. Daarnaast is het fijn dat Piggy inzetbaar is voor meerdere locaties. Tegenwoordig dien je een stapje extra te zetten om de gast betrokken te houden bij je onderneming. Gelukkig helpt Piggy ons daarbij!’’
Ook gebruik maken van Piggy? Neem contact met ons op.