Verhoog omzet in de Horeca op Valentijnsdag
14 februari, oftewel Valentijnsdag, is een perfecte gelegenheid om jouw restaurant in de schijnwerpers te zetten en gasten aan te trekken. Valentijnsdag is een van de beste dagen om een unieke ervaring te organiseren voor gasten. Ruim een derde van degenen die Valentijnsdag vieren, kiest ervoor om hun geliefde mee uit eten te nemen. Ontdek hier hoe je als horecaondernemer optimaal kunt profiteren van deze romantische gelegenheid.
Zorg voor de romantische details
Gasten verwachten veel tijdens Valentijnsdag. Door onder andere een speciaal menu te maken, een speciale outfit te dragen of decoratie toe te voegen, trek je al snel de nieuwsgierigheid van gasten. Op Valentijnsdag gaat het om meer dan alleen eten en drinken, gasten willen hun geliefde de best mogelijke ervaring geven en verwachten dat de horeca dit faciliteert.
Extra ideeën
– Candelight diner
– Duo-aanbiedingen
– Valentijnsfotohoek
Vergroot de mogelijke reserveringen
Door op verschillende social media kanalen te posten over wat voor ervaring gasten kunnen verwachten ben je al twee stappen voor de concurrentie. Naast het hebben van een romantische ervaring is het ook belangrijk om een goed bereikbare reserverings website of telefoonnummer te hebben. Met het unTill kassasysteem word het koppelen van reserveringen enorm makkelijk gemaakt.
Cadeautjes zijn altijd leuk
Het plezier van cadeautjes ontvangen blijft tijdloos. Niet alleen speelt de eerste indruk een cruciale rol; ook de laatste indruk kan zowel herhaalbezoeken aanmoedigen als nieuwe gasten aantrekken. Bovendien opent dit niet alleen de deur voor het verwelkomen van meer gasten, maar biedt het ook een prachtige gelegenheid om samen te werken met andere ondernemers zoals lokale bloemisten, chocolatiers of cadeauwinkels voor promoties.
Denk aan de thuisblijvers
Ook de thuisblijvers houden van een mooi gebaar tijdens Valentijnsdag. Naast het gebruiken van een makkelijk online bestelsysteem voor gasten is het ook belangrijk om voor de thuisblijvers wat extra’s te doen. Denk bijvoorbeeld aan een rode roos bij de bestelling of een exclusieve dessert box met romantische lekkernijen zoals chocola.