Loyalty als marketingstrategie: de manier om winst te vergroten?

Een voorbeeld van een bedrijf dat vol inzet op loyalty in de horeca is de grootste hotelketen ter wereld, Marriott. Al jaren bieden zij gasten tientallen voordelen zoals mobiele check-in, late check-out, en verschillende tiers die aangeven hoe loyaal een klant is en dus, hoeveel voordeel zij krijgen. Benieuwd hoe jij zelf aan de slag kunt gaan met loyaliteit? In deze blog vertellen we jou alles over effectieve loyaliteitsstrategieën en hoe jij jouw voordeel kunt doen!

Makkelijk reserveren

Elke gast is anders: de ene belt, de andere reserveert online en sommigen verwachten zelfs thuisbezorging. Het organiseren van één van deze taken is al moeilijk genoeg, laat staan alle drie tegelijkertijd op piekdagen. De beste manier om dit te organiseren is met slimme automatisering.

Afbeelding van medewerkers die gasten groeten

Top kwaliteit

In een tijd waarin de gast steeds kritischer wordt en de concurrentie alsmaar toeneemt, is het belangrijk om de kwaliteit hoog te houden. Niet alleen de kwaliteit van de gastbeleving, maar ook de kwaliteit van jouw gerechten. Dit kan gedaan worden door bijvoorbeeld het interieur van je horecazaak constant te verbeteren door middel van feedback of door te experimenteren met andere gerechten.

Cadeaubonnen

Wil je er nu echt voor zorgen dat de gast de naam van jouw horecazaak nooit meer vergeet? Beloon dan je terugkerende gasten. Geef bijvoorbeeld bij elke besteding van een bepaald bedrag een cadeaubon van een kleinere waarde. Dit moedigt gasten aan om regelmatig terug te komen en te blijven genieten van jouw aanbod. unTill helpt je graag met het realiseren van loyaliteit onder je gasten, door bijvoorbeeld onze koppelingen met Loyalbee, Gifty en Piggy te gebruiken.

Zet je Google bedrijfsprofiel in 

Via een Google Bedrijfsprofiel kun je jouw gasten aanmoedigen om reviews te schrijven. Zo kun je tegelijkertijd updates delen over speciale aanbiedingen én heb je meteen een effectieve manier te pakken om loyaliteit te verhogen. Door de gast als dank te belonen met bijvoorbeeld gratis drankjes, en tegelijkertijd regelmatig updates te delen over nieuwe voordelen kun je niet alleen vertrouwen opbouwen bij potentiële nieuwe gasten, maar ook bestaande gasten stimuleren om terug te blijven komen naar jouw horecaonderneming.

Vergroot en verbeter je aanpak om klantenbinding te stimuleren

Er zijn honderden manieren om de loyaliteit van je gasten te vergroten. In deze blog hebben we enkele voorbeelden gegeven van hoe je dit kunt doen. Door de dynamische wereld van de horeca is het soms lastig om dit bij te houden. Zorg er daarom als horecaondernemer voor dat je een strategie ontwikkelt wat past bij jouw zaak en jouw type gast.

Door het unTill kassasysteem te koppelen met slimme koppelingen kun je de algehele gasttevredenheid vergroten en herhaalbezoeken stimuleren. Met behulp van unTill Webmanagement ben je daarnaast perfect in staat om inzicht te krijgen in het bestelgedrag van je gast. Zo kun je jouw bedrijfsstrategieën continu optimaliseren.